Salon Consumer Award 4,9/5,0

Algemene voorwaarden

Algemene voorwaarden Salon Mooi voor mij

Email: salonmooivoormij@gmail.com
Website: www.salonmooivoormij.nl

Artikel 1 – Definities

  1. Salon Mooi voor mij: Salon Mooi voor mij, gevestigd te Schiedam, KvK-nummer 87676575.
  2. Klant: degene met wie Salon Mooi voor mij een overeenkomst is aangegaan.
  3. Partijen: Salon Mooi voor mij en Klant samen.
  4. Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.

Artikel 2 – Toepasselijkheid 

  1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Salon Mooi voor mij.
  2. Salon Mooi voor mij en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
  3. Salon Mooi voor mij en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.

 Artikel 3 – Prijzen

  1. Salon Mooi voor mij hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
  2. Salon Mooi voor mij mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen. 
  3. Salon Mooi voor mij en de Klant spreken voor een dienstverlening een totaalbedrag als richtprijs af, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
  4. Salon Mooi voor mij mag tot 10% van de richtprijs afwijken. 
  5. Salon Mooi voor mij moet de Klant op tijd laten weten waarom een hogere prijs gerechtvaardigd is, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen. 
  6. De Klant mag het deel van de opdracht dat boven de richtprijs (vermeerderd met 10%) uitkomt laten vervallen, wanneer de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen.

Artikel 4 – Betalingen en betalingstermijn

  1. Salon Mooi voor mij mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen. 
  2. De Klant moet een betaling achteraf binnen 1 dag na levering hebben voldaan.
  3. De betalingstermijnen die Salon Mooi voor mij hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Salon Mooi voor mij aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen. 
  4. Salon Mooi voor mij mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.

Artikel 5 – Gevolgen te late betaling 

  1. Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken termijn, dan mag Salon Mooi voor mij de wettelijke rente van 2% per maand voor niet-handelstransacties in rekening brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een hele maand wordt gerekend.
  2. Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding betalen aan Salon Mooi voor mij. 
  3. De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. 
  4. Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag Salon Mooi voor mij zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald. 
  5. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van Salon Mooi voor mij op de Klant onmiddellijk opeisbaar. 
  6. Weigert de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door Salon Mooi voor mij, dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs betalen.

Artikel 6 – Herroepingsrecht 

Artikel 7 – Garantie

  1. Wanneer de Klant en Salon Mooi voor mij een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze voor Salon Mooi voor mij enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.

Artikel 8 – Uitvoering van de overeenkomst 

  1. Salon Mooi voor mij voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en volgens de eisen van goed vakmanschap uit. 
  2. Salon Mooi voor mij mag de afgesproken dienstverlening in zijn geheel of deels laten uitvoeren door anderen.
  3. De uitvoering van de overeenkomst gebeurt in overleg en na een schriftelijk akkoord en betaling van een eventueel voorschot door de Klant. 
  4. De Klant moet ervoor zorgen dat Salon Mooi voor mij op tijd kan beginnen aan de uitvoering van de overeenkomst.
  5. Zorgt de Klant er niet voor dat Salon Mooi voor mij tijdig kan beginnen, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten voor rekening van de Klant.

Artikel 9 – Informatieverstrekking door de Klant 

  1. De Klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte uitvoering van de overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik­baar aan Salon Mooi voor mij.
  2. De Klant staat in voor de juistheid en volledigheid van de ter beschikking gestelde informatie, gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de overeenkomst niet anders voortvloeit. 
  3. Wanneer en voor zover de Klant dit verzoekt, retourneert Salon Mooi voor mij de betreffende bescheiden. 
  4. Stelt de Klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door Salon Mooi voor mij redelijkerwijs verlangde informatie, gegevens of bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de Klant.

Artikel 10 – Vrijwaring

  1. De Klant vrijwaart Salon Mooi voor mij tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Salon Mooi voor mij geleverde producten en/of diensten. 

Artikel 11 – Klachten

  1. De Klant moet een door Salon Mooi voor mij geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
  2. Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Salon Mooi voor mij daarvan op de hoogte te stellen binnen 14 dagen na het vaststellen van de tekortkoming. 
  3. De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort­koming, zodat Salon Mooi voor mij hierop gepast kan reageren. 
  4. De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Salon Mooi voor mij.
  5. Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Salon Mooi voor mij andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.

Artikel 12 – Ingebrekestelling

  1. De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Salon Mooi voor mij.
  2. De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Salon Mooi voor mij ook daadwerkelijk op tijd bereikt. 

Artikel 13 – Aansprakelijkheid Klant

  1. Wanneer Salon Mooi voor mij een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst. 

Artikel 14 – Aansprakelijkheid Salon Mooi voor mij

  1. Salon Mooi voor mij is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
  2. Wanneer Salon Mooi voor mij aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
  3. Salon Mooi voor mij is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
  4. Wanneer Salon Mooi voor mij aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
  5. Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting. 

Artikel 15 – Vervaltermijn

  1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Salon Mooi voor mij vervalt 1 maand na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.

Artikel 16 – Ontbinding

  1. De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Salon Mooi voor mij toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis. 
  2. Is de nakoming van de verplichtingen door Salon Mooi voor mij nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Salon Mooi voor mij in verzuim is. 
  3. Salon Mooi voor mij mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Salon Mooi voor mij kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen. 

Artikel 17 – Overmacht

  1. In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Salon Mooi voor mij door de Klant niet aan Salon Mooi voor mij kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht. 
  2. Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
    – een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
    – wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
    – stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
    – computer­virussen
    – stakingen
    – overheidsmaatregelen
    – vervoersproblemen
    – slechte weersomstandigheden
    – werkonderbrekingen
  3. Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Salon Mooi voor mij 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Salon Mooi voor mij kan nakomen. 
  4. Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Salon Mooi voor mij de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken. 
  5. Salon Mooi voor mij hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Salon Mooi voor mij hiervan voordeel heeft. 

Artikel 18 – Wijziging overeenkomst 

  1. Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Salon Mooi voor mij de overeenkomst aanpassen. Dit geldt niet voor producten die de Klant heeft gekocht in een fysieke winkel. 

Artikel 19 – Wijziging algemene voorwaarden

  1. Salon Mooi voor mij mag deze algemene voorwaarden wijzigen. 
  2. Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Salon Mooi voor mij altijd doorvoeren. 
  3. Ingrijpende wijzigingen zal Salon Mooi voor mij zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken. 

Artikel 20 – Overgang van rechten

  1. De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Salon Mooi voor mij aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Salon Mooi voor mij. 
  2. Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW. 

Artikel 21 – Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid

  1. Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden. 
  2. Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Salon Mooi voor mij bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.

Artikel 22 – Toepasselijk recht en bevoegde rechter

  1. Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en Salon Mooi voor mij is Nederlands recht van toepassing. 
  2. De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Salon Mooi voor mij is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Salon Mooi voor mij, tenzij de wet iets anders bepaalt.

Opgesteld op 06 mei 2024.